Monday, August 22, 2011

~Ramadhan 2011.. ;)

Ketika entry ini ditulis sudah pun menjangkau 22 Ramadhan.Yakni selang beberapa hari lagi bersilih ganti dengan kehadiran Syawal..Ramadhan tahun 2011 ini agak sederhana dan biasa-biasa saja.Cuma yang berbezanya dengan hadirnya Cik girlfriend yang sudi menemani hidup aku kini.Lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan ini..Masa yang terluang kadangkala diluangkan untuk berbuka puasa bersama si dia..Jadi secara peribadi Ramadhan kali ini agak lebih baik dari segi pembentukan emosi aku berbanding dengan tahun yang lalu..Bazaar Ramadhan Bandar Baru Ampang menjadi saksi di mana petang harinya aku dan si dia sering tapau Taufu Fa..murtabak daging..Nasi Lemak Ayam(ni favourite girlfriend aku)..dan air mata kucing..Jadi menu-menu sedemikian bagaikan rutin untuk kami berdua setiap kali membeli di Bazaar Ramadhan..

Ramadhan kali ini juga aku tak dapat lagi membantu ayah untuk meniaga Roti John di bazaar..Jadual waktu kerja yang kerap balik lewat buat aku serahkan mandat untuk bungkus roti john kepada adik aku yang lain..hehehehe..Jadi Pak Din Lam Soon dan generasi baru tetap terus berjuang untuk jualan roti john beliau..

Aktiviti malam lebih kepada kerja part time di Hilton KL..sedikit sebanyak dapat jugalah rezeki tambahan menjelang kehadiran hari raya nanti..

Hujung minggu pula lebih kepada aktiviti shopping baju dan kelengkapan raya baik bersama cik girlfriend mahupun bersama mak..Kalau dah ikut perempuan pergi shopping faham faham jela mesti sampai lebam..hahahaha..beli belum tentu pilihnya berjam jam..adoyai..

Ramadhan kali ni tiada majlis berbuka sesama rakan tidak kiralah rakan sekolah ke..rakan kolej ke..apa jenis rakan ke..memang aku takde mood nak join apa jenis majlis berbuka tahun ni...

Ringkas saja Ramadhan kali ini..Moga amalan diberkati Tuhan..Tidak banyak sedikit pun kita cuba untuk beramal di bulan yang mulia ini..Meriahnya Ramadhan dengan amalan solat tarawikh dan bacaan Quran..aneka makanan di bazaar..gelagat orang tak puasa..gelagat orang bersiap untuk berhari raya..anak kecil main bunga api dan mercun..

Cuma yang tak bestnya Ramadhan sekarang ini sudah terlalu susah nak jumpa kad raya..Kalau tahun lepas aku dapat 2 keping kad raya ramadhan kali ini aku berjaya juga dapat sekeping..tu pun daripada syarikat barangan kemas..bukan daripada rakan taulan..hahahaa..

Zaman kini kian berubah..Jadi sambutan Ramadhan sedikit sebanyak berubah juga dari segi cara dan pembawakan..Kenangan Ramadhan akan dibawa ke tahun berikutnya..Moga Tuhan panjangkan umur kita dan kurniakan kesempatan untuk kita berjumpa dengan Ramadhan lagi nanti..Ramadhan itu indah sebenarnya..Emosi dan hati kita dekat dengan Tuhan..Jahat dan nakal macam mana pun kita ramadhan buat kita rasa senang untuk mendekati tuhan..

Dengan Syawal bakal tiba..Lebaran bakal muncul pula..Ucapan kemaafan ditujukan sesama insan..sebagai kifarah segala khilaf dan dosa kita..Semoga kita semua bakal merasa gembira menyambut Hari Raya Aidilfitri..kepada yang memandu untuk pulang ke kampung berhati-hati lah..pandu kereta dengan cermat dan guna kepala otak..hargai nyawa semua agar kita tidak bersedih di saat orang lain gembira dan ketawa riang...

Salam Ramadhan..Selamat Hari Raya Aidilfitri..Pecah Kaca Pecah Gelas..Lantak Pi Lah Kat Gelas tu!!hahahaahahhahahahaha

Aku dan Cik Girlfriend possing ala-ala raya gitu..

Ni gambar di suatu malam ramadhan ketika
aku sedang kerja..hehehe..Lisa cun wooo!

Ni gambar raya tahun bila ntah?3 tahun lepas kot ngan Angah!

Gambar kat bawah ni pun sama..ngan Ajun.. ;p

No comments:

~songs from soul~


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com